godlo
    Licznik odwiedzin
    1125680
    WYCIECZKA DO WARSZAWY 14 mar. 2019
    W dniach 14-15 marca 2019r. uczniowie klasy V i klas III Gimnazjum pojechali na wycieczkę autokarową do Warszawy zorganizowaną przez mgr Elżbietę Sytoń. Opiekę sprawowali: mgr Renata Błasiak, mgr Agata Włodarczyk oraz mgr Mirosław Sajdak.Wyjechaliśmy wcześnie rano, aby jak najwięcej zobaczyć w stolicy Polski. Rozpoczęliśmy od Świątyni Opatrzności Bożej. Następnie kolej przyszła na zwiedzanieStadionu Narodowego. Mogliśmy posiedzieć w fotelach piłkarzy rezerwowych, zobaczyć szatnie zawodników i podziwiać cały Stadion z punktu widokowego. Później pojechaliśmy do Łazienek Królewskich. Zwiedziliśmy Pałac na Wodzie, Starą Pomarańczarnię i pospacerowaliśmy po
    parku. Pod pomnikiem Chopina zrobiliśmy obowiązkowe zdjęcia, a Belweder wywarł na nas duże wrażenie. Po zakwaterowaniu i kolacji wybraliśmy się na wieczorny spacer po Warszawie. Przeszliśmy od Ronda gen. Charles'a de Gaulle'a (każdy musi zobaczyć palmę) ulicami  Nowy Świat i Krakowskie Przedmieście, podziwiając wszystkie ważne obiekty, jak np.: Pałac Prezydencki, pomniki Mikołaja Kopernika, Adama Mickiewicza i Bolesława Prusa, Bazylikę Świętego Krzyża, gdzie złożone jest serce Fryderyka Chopina, posłuchaliśmy utworów kompozytora granych przez Ławeczki Chopina, zobaczyliśmy, jak oświetlony jest Stadion Narodowy nocą, podziwialiśmy Syrenkę na Rynku Starego Miasta oraz Pomnik Małego Powstańca usytuowany przy zabytkowych murach w miejscu, gdzie powstańcy zdobyli tankietkę.
    Na placu Józefa Piłsudskiego obejrzeliśmy zmianę warty przed Grobem Nieznanego Żołnierza i przez Ogród Saski dotarliśmy na ulicę Marszałkowską, aby zobaczyć, jak oświetlone jest Centrum Warszawy, a szczególnie Pałac Kultury i Nauki. Następnego dnia zwiedzaliśmy Stare Miasto z przewodnikiem. Pani Magda opowiedziała nam ciekawe historie, np. o Górze Gnojnej czy dzwonie na Kanoniej. Weszliśmy
    również do krypty w katedrze św. Jana, aby pomodlić się przy grobie Henryka Sienkiewicza. Na 12.40 mieliśmy, dzięki uprzejmości pana posła Wiesława Krajewskiego, zarezerwowane wejście do Sejmu RP. Udaliśmy się na galerię, skąd mogliśmy przyglądać się obradom, a następnie pani
    przewodnik pokazała nam pamiątkowe tablice i słynne schody, często prezentowane w tv. O 15.00 weszliśmy do Centrum Nauki KOPERNIK, aby przez trzy godziny samodzielnie sprawdzać różne zjawiska zachodzące w przyrodzie. Zostało jeszcze zrobić pamiątkowe zdjęcie z
    warszawską Syrenką i już mogliśmy wyruszyć w kierunku domu. Te dwa dni minęły bardzo szybko. Zobaczyliśmy i usłyszeli bardzo dużo. Na pewno wiele zostanie w naszej pamięci.